Váš e-mail:    Heslo:
trvale přihlásit Nová registrace | Zapomenuté heslo

Právě se nacházíte :    Úvod   |   1. sraz XJR, Budín na Sázavě

1. sraz XJR, Budín na Sázavě

Jak jsme naplánovali, tak jsme také uskutečnili sraz zatím nejlepší motorky, která kdy byla vyrobena. Protože jsme se chtěli vyhnout hromadným infarktům, vykloubeným krčním obratlům s následným poškozením mozku a v přinejmenším k projevům závisti zvolili jsme odlehlé místo v penzionu Budín blízko obce Sázavy. Já jsem se dostavil na určené místo v pátek večer kolem 8 hodiny. 200km jsem jel ve vedru a po suché silnici, ale 30km před cílem začalo pršet. Prostě klasicky nemůžu přijet s vyleštěným strojem. Nebylo jednoduché penzion najít, ale za pomoci místních občanů jsem po chvíli bloudění parkoval stroj mezi další 3 účastníky, kteří už chlemtali Gambrinus. Od ostatních ubytovaných se na první pohled lišili a tak nebyl problém si přisednout ke správnému stolu. Je paráda, že můžu přijet přes půl republiky za lidmi, které jsem nikdy neviděl a přisednout ke stolu a hned si máme co říct. A tak jsme debatovali a chodili si pro pivo, protože nad výčepem byl velký nápis " Bez obsuhy".

Bez obsluhy... :)

Nevím jestli to byl vedoucí tohoto penzionu, nebo co měl za funkci, ale ochotně asi 10krát nabízel výbornou borůvkovou marmeládu, nicméně v 22h začal postupně zhasínat hospodu a zvedat židle, odebírat nám popelníky, vytírat pod nohama a "nenápadně" naznačovat, že zavírá. Myslím, že v tomto penzionku se zastavil čas asi v roce 1980 a tento "vedoucí" asi ani nevěděl, že může mít otevřeno déle. Nezbývalo, než se odebrat do pokojů. Ubytování bylo slušné, čisté a laciné. Venku pršelo a spalo se dobře. Ráno po probuzení a pohledu z okna na zaparkované stroje mi nesouhlasil jejich počet. Opravdu nechyběl žádný, ale jeden nám přibyl. Bylo to modré XJR1300SP a pacient na něm přijel až z Polska. Takže to byl vlastně "Mezinárodní sraz XJR". Později jsme zjistili, že přijel po půlnoci, jel asi 300km v dešti a jak se z nenadání objevil tak taky rychle zmizel. Takže nic podrobnějšího o něm nevíme. Prohodili jsme s ním asi 20slov a rozuměli asi 5 takže víme, že má opravdu XJR1300SP! Po snídani jsme se odebrali k motorkám a čekali na další. Trochu jsme měli obavy, že Ti co to mají blíž se po pohledu z okna na mokrou silnici odeberou zpět do postele, ovšem asi v 11h se ukázalo, že to není pravda a přijelo dalších 10 motorek. Takže těsně po 11h jsme se seřadili na vyjížďku a vyjeli se trošku zviditelnit. Po dotankování a zamluvení oběda jsme vyrazili na vyjížďku do Benešova, kde proběhlo pár fotek a zpět na Sázavu. Silnice jako u nás běžně občas díra, písek ale našlo se i dost úseků, kde bylo možno popustit trochu uzdu a i Ti z nás co jezdí v té druhé, vyšší polovině otáčkoměru občas zařadili i trojku! Nebudu jmenovat je to JirkaPV! Vyjížďka byla asi 100km ( nebo se pletu?) provázená občasným slabým deštěm místy mokrou a zase suchou silnicí, ovšem pro některé to znamená 60km po zadním, že Jirko z Kojetína. Kolem druhé odpoledne jsme dali oběd, pokecali a seznámili se. Z mého pohledu majitelé XJR většinou mají kolem 25let a výš, preferují černou barvu motorky, ovšem jezdí velice rozdílně. Někteří jako já na XJR přidělají kufry, štít, opěrky, pičovinky, bigbít a jezdí jak s GoldWingem, jiní si libují v odlehčení stroje, předělání svodů, otevření výfuků a náhánějí eRRa. To jen potvrzuje jak skvělý je to stroj a jak široké možnosti použití v sobě skrývá. Ale nebudu se zbytečně rozepisovat, protože my co XJR vlastníme víme svoje……! Bohužel při obědě už začalo pršet fest a tak nezbývalo než zaparkovat a zůstat debatovat uvnitř penzionu. K večeru se udělalo hezky a tak jsme sami pro sebe a jak jsme v zápětí zjistili tak trochu pro zbylou hrstku ubytovaných uspořádali na plácku u penzionu jízdu pomalosti. Nešlo o to kdo vyhraje, ale pobavit se a tak ani nevím kdo byl nakonec nejlepší. Večer zase "marmeládu děkuji nechci, dal bych si pivo" a tentokrát už i někteří přitvrdili Tequilou a zase židle nahoru a poblikávání a tak jak se na slušnou knajpu v roce 1980 sluší. A aby dojem byl dokonalej kde se vzal tu se vzal vedle u stolu "nejrudější z rudých" a jehož vinou jsem dlouho jezdil na Jawě soudruh Štěpán! ŽIVEJ! Až mě zaskočilo. Naštěstí se nezdržel dlouho a tak někteří vydrželi sedět až do půl jedné! A ani VB nepřijela! V noci nám zase pěkně zapršelo a tak jsme ráno pěkně po mokré silnici jeli každý domů.

Takže závěrem: akce se zůčastnilo jestli jsem dobře počítal 18XJR na nichž dorazilo asi 25 spokojených lidí. Myslím, že vládla všeobecná pohoda a že si akcičku jak jsme už předběžně naplánovali zopakujeme v září u Brna.