Váš e-mail:    Heslo:   
trvale přihlásit Nová registrace | Zapomenuté heslo
  
   Právě se nacházíte :    Úvod   |   XJR 1300 přehled modelů


XJR 1300 přehled modelů


     Fotogalerie

 

 V roce 1998 obohatila Yamaha modelovou řadu XJR strojem XJR 1300, zprvu jen pro japonský trh, od r.1999 celosvětově. Rok byly modely 1200 a 1300 vyráběny paralelně. Jak se dá poznat z modelového označení, spočívá hlavní rozdíl (mezi XJR 1200 a 1300) v zvětšeném objemu - z 1188 na 1251 cm3. Vnitřek motoru byl přepracován. Byly namontovány lehčí kované písty, které nyní neběhají ve vložkách válců z šedé litiny, ale ve vložkách válců z hliníkové slitiny opatřené ochranným nástřikem. Opticky je model XJR 1300 vyšší. Strany a zadek jsou upravené, i design sedadla byl změněn. Výška posedu je o 5 mm níže než u XJR 1200, což jistě uvítali jezdci nižších postav. Motor japonského prvního modelu už není černě natřen - na rozdíl od XJR 1200 motorů. "Fajfky" svíček spolu s kabely od svíček jsou ve sportovní červené barvě. U modelu XJR 1300 použila Yamaha pro domácí (japonský) trh na předním kole brzdy "Brembo". Vzadu najdeme plně nastavitelné pružinové součásti Öhlins. Tachometr pracuje elektronicky. Počitadlo kilometrů ukazuje digitální číslice a případně i hodiny. Kontrolky blikačů, dálkového světla a volnoběhu jsou nyní umístěny v malém pruhu mezi přístroji. Moderním požadavkům odpovídají i kola - XJR 1300 jezdí sériově na pneumatikách 120/70 ZR 17 - 180/55 ZR 17. Na rozdíl od japonské "praverze" z r. 1998 obsahují "evropské" první vyrobené kusy modelu XJR 1300 černě nalakovaný motor. Také kokpit zůstal při starém. Digitálních hračiček, viditelných u japonských prvních kusů, se u evropského modelu výrobci vzdali. Použity byly jednodílné brzdy z R1 s 298 mm kotouči v kombinaci se změněným hlavním brzdovým válcem. Yamaha také u modelu XJR 1300 zesílila osu předního kola a vlivem toho upravila i ráfek. Spíše nenápadnou změnou zůstává modifikovaný rám. Průměr trubky rámu z vysoce pevné oceli činí teď 38,1 mm (podle obchodních informací Yamahy z r. 1998). Hliníková kyvná vidlice byla, dle Yamahy, také vyztužena. Chladič oleje je širší a má teď větší kapacitu. Stroj disponuje sekundárním řetězem DID 550 (XJR 1200 - DID 532) jako u R1. Shrnuto, Yamaha se u XJR 1300 soustředila na množství detailů. Bohužel firma Yamaha nedospěla k tomu, aby exportní model XJR 1300, jako už i XJR 1200, vybavila (v Japonsku povinnými a tedy běžnými) plně nastavitelnými tlumiči Öhlins a jinými hodnotnými detaily ve výbavě, jako např. členěným sedadlem (v Evropě jen u verze SP) nebo pochromovaným krytem střední části výfuku. Roku 1999 vyrobila Yamaha, pokračující tak v tradici modelů 1200, paralelně k základní verzi XJR 1300 opět verzi SP. Dle Yamahy měla tato SP vylepšenou výbavu oproti normální XJR 1300. Tentokrát hned ve dvou atraktivních vícebarevných provedeních. V roce 2000 pokračovala Yamaha úspěšně ve vývojové řadě XJR. Byla tak vyráběna opět normální XJR a paralelně k tomu lépe vybavená SP řada - opět ve dvou individuálních barevných provedeních. Největší inovací, tedy nejlépe viditelnou, u obou variant, byl nyní stříbrně lakovaný motor. Podle Yamahy rok 2000 byl doposud nejúspěšnějším rokem. XJR dosáhly např. v německé "hitparádě" s více než 3500 prodanými kusy 7. místo. I v roce 2001 se počítalo s tím, že si řada XJR povede dobře. Modely SP roku 2001 byly nabízeny ve dvou barevných variantách. Zvláště žlutá verze svou barvou připomíná první "vydání" modelu SP Kenny Roberts z r. 1997. Motocykl se vyrábí opět v normálním provedení, a paralelně k tomu SP verze, u které je výběr ze dvou barevných variant.

 



Modelový rok 1999

 

Technická specifikace 99-01

Tento rok znamená posun z modelu  1200 na 1300. Motor má zvětšený obsah ( z 1188ccm na 1251ccm) a vyztužený tvrdší podvozek. Manipulace se zlepšila díky lepší přední vidlici s možností nastavení útlumu a předpětí a užší přední pneumatice (ze 130 na 120). Širší zadní pneumatika (180) a přední brzdy z modelu R1 drží brutální sílu na uzdě. Motor je vylepšen o nové hliníkové válce s chrom-kompozitním povrchem, kované písty a kompaktnější  hnací řetěz. Tvar postraních plastů a zadního plastu je mírně pozměněn. Ovšem je věrný originálu a drží se nadčasové linie, která dělá tento stroj tak populární. Obrovský vzduchem chlazený motor v provedení s leštěnými chladícími žebry a DOHC hlavou je pastvou pro oko, stejně jako dvojitý ocelový rám s dvěma nádhernými tlumiči výfuků.

 

Standardní verze je černá a tmavě zelená.

 

Verze SP má navíc speciální barevnou úpravu, speciální povrch sedadla a tlumiče Öhlins. Tato verze je k dispozici v modré "Yamaha Racing France style" a černo-červeno-bílé "AMA racing series style".

 

 
1999-XJR1300 Black (BL2) 1999-XJR1300 Dark Cyan Metallic 1999-XJR1300SP Black-Red-White AMA 1999-XJR1300SP Blue Sarron

 Modelový rok 2000

 

Technická specifikace 99-01

Doplnění modelů o stříbrnou metalízu.

SP modely jsou nabízeny v nových barvách modro-bílo-černé a červeno-bílo-černé.

 

   
2000-XJR1300 Black (BL2) 2000-XJR1300 Silver Metallic (SM1) 2000-XJR1300SP Blue Black (DPBMC) 2000-XJR1300SP Vivid Red Black (VRC1)

 Modelový rok 2001

 

Technická specifikace 99-01

 Nové barvy a grafika pro SP edici: modro-černá a žluto-bílo-černá kombinace.

 

   
2001-XJR1300SP Deep Purplish Blue Metallic (DPBMC) 2001-XJR1300SP Reddish Yellow Cocktail (RYC1) 2001-XJR1300 Black (BL2) 2001-XJR1300 Silver Metallic (SM1)

 Modelový rok 2002

 

Technická specifikace 02-06

Nové karburátory, snížení hmotnosti o 6kg.

Další podrobnosti o snižování hmotnosti jsou například lehčí zadní kolo, lehčí kyvná vidlice, dutá zadní náprava a kompaktní zadní brzdové třmeny. Emise jsou v souladu s EU-1. Palivová nádrž, sedadlo a postraní kryty jsou upraveny tak, aby byl stroj užší ve střední části a nabídl místo pro kolena. Jízdní pozice se posunula mírně dopředu pro lepší manipulaci. Nastavení zavěšení je přepracované a zadní odpružení Öhlins je nyní součástí standardní výbavy. Také "speciální" barvy ( s grafikou) jsou nyní standardem.

 

Barvy jsou černo-stříbrná, stříbrně-bílo-černá, modro-bílo-černá.

 

Některé barvy jsou nyní v kombinaci se stříbrným motorem.

 

   
2002-XJR1300 Black (BL2) 2002-XJR1300 Bluish Silver (BS4) 2002-XJR1300 Deep Purplish Blue (DPBMC)

 Modelový rok 2003

 

Technická specifikace 02-06

Nová grafika a 3 základní barvy: černá, modro-černá a žluto-černá.

Žlutá barva se dodává s černým motorem, ostatní barvy se stříbrným motorem.

 

   
2003-XJR1300 Extreme Yellow (RYC1) 2003-XJR1300 Midnight Black (BL2) 2003-XJR1300 Yamaha Blue (DPBMC)

Modelový rok 2004

  Technická specifikace 02-06

Nová kola a přední kotouče jsou lehčí. Nastavení zavěšení je tvrdší. Stroj je vybaven katalyzátorem a splňuje tím normy EU-2. Stroj má v základní výbavě imobilizér (čipem kódovaný klíč zapalování) a elektronické budíky.

 

Barvy pro tento rok jsou modrá (s grafikou) a černá (bez grafiky).

 

 
2004-XJR1300 Midnight Black (BL2) 2004-XJR1300 Yamaha Blue (DPBMC)

Modelový rok 2005

  Technická specifikace 02-06

Nová modrá barva se širokým pruhem na palivové nádrži.

Černá barva pokračuje bez grafiky.

 

 
2005-XJR1300 Galaxy Blue (DPBML) 2005-XJR1300 Midnight Black (SMX)

Modelový rok 2006

  Technická specifikace 02-06

Modrá a černá barva pokračuje.

 

 
2006-XJR1300 Galaxy Blue (DPBML) 2006-XJR1300 Midnight Black (SMX)

Modelový rok 2007

  Technická specifikace 07-10

Významný krok ve vývoji  XJR 1300: přijetí systému vstřikování paliva a optimalizace nastavení motoru.

Výfukový systém je nově vybaven ventilem EXUP s třícestným katalyzátorem pro splnění emisních norem EU-3 (opticky jeden výfuk na pravé straně stroje místo dvou). Díl pod motorem je z nerezové oceli místo černé barvy z předchozích let. Stroj je vybaven novějšími tlumiči Öhlins se snazším nastavením předpětí. Dále je vylepšené nastavení zavěšení a jízdní pozice. Budíky jsou mírně pozměněny. Čirá skla blinkrů a oválná zrcátka jsou standardně montována. Dvojí kulaté zadní LED světlo dělá tento model velmi dobře rozeznatelným.

 

Barvy jsou černá a modrá.

 

 
2007-XJR1300 Midnight Black (SMX) 2007-XJR1300 Power Blue (BMC)

Modelový rok 2008

  Technická specifikace 07-10

Představena nová bílá barva.

Černá barva dostala grafiku na palivovou nádrž.

 

 
2008-XJR1300 Competition White (BWC1) 2008-XJR1300 Midnight Black (SMX)

Modelový rok 2009

  Technická specifikace 07-10

Stříbrná barva dostává velmi speciální grafiku na palivovou nádrž.

Černá barva pokračuje.

 

 
2009-XJR1300 Midnight Black (SMX) 2009-XJR1300 Silver Tech (S3)

Modelový rok 2010

  Technická specifikace 07-10

Stříbrná a černá barva pokračuje.

 

 
2010-XJR1300 Midnight Black (SMX) 2010-XJR1300 Silver Tech (S3)

Modelový rok 2011

  Technická specifikace 2011
Představena nová černá verze. Kombinace pruhů na palivové nádrži, krásný černý motor a poprvé černá kyvná a přední vidlice, vytváří velmi zvláštní efekt.  
2011-XJR1300 Midnight Black (SMX) 2011-XJR1300 Midnight Black (SMX) 2011-XJR1300 Midnight Black (SMX) 2011-XJR1300 Midnight Black (SMX)
    Technická specifikace 2012, 2013

 


  « Předchozí stránka
Copyright © Yamaha-XJR.cz 2000-2017
 
 *30.11.2000



Reklama:
Nejlevnější nákladní pneu najdete v e-shopu na adrese www.lkwpneu.cz.
cisterny