YAMAHA XJR 1300 – přehled modelů
Roku 1999 vyrobila Yamaha, pokračující tak v tradici modelů 1200, paralelně k základní verzi XJR 1300 opět verzi SP. Dle Yamahy měla tato SP vylepšenou výbavu oproti normální XJR 1300. Tentokrát hned ve dvou atraktivních vícebarevných provedeních. V roce 2000 pokračovala Yamaha úspěšně ve vývojové řadě XJR. Byla tak vyráběna opět normální XJR a paralelně k tomu lépe vybavená SP řada – opět ve dvou individuálních barevných provedeních. Největší inovací, tedy nejlépe viditelnou, u obou variant, byl nyní stříbrně lakovaný motor. Podle Yamahy rok 2000 byl doposud nejúspěšnějším rokem. XJR dosáhly např. v německé “hitparádě” s více než 3500 prodanými kusy 7. místo. I v roce 2001 se počítalo s tím, že si řada XJR povede dobře. Modely SP roku 2001 byly nabízeny ve dvou barevných variantách. Zvláště žlutá verze svou barvou připomíná první “vydání” modelu SP Kenny Roberts z r. 1997. Motocykl se vyrábí opět v normálním provedení, a paralelně k tomu SP verze, u které je výběr ze dvou barevných variant.
Modelový rok 1999
Standardní verze je černá a tmavě zelená.
Verze SP má navíc speciální barevnou úpravu, speciální povrch sedadla a tlumiče Öhlins. Tato verze je k dispozici v modré “Yamaha Racing France style” a černo-červeno-bílé “AMA racing series style”.
Modelový rok 2002
Další podrobnosti o snižování hmotnosti jsou například lehčí zadní kolo, lehčí kyvná vidlice, dutá zadní náprava a kompaktní zadní brzdové třmeny. Emise jsou v souladu s EU-1. Palivová nádrž, sedadlo a postraní kryty jsou upraveny tak, aby byl stroj užší ve střední části a nabídl místo pro kolena. Jízdní pozice se posunula mírně dopředu pro lepší manipulaci. Nastavení zavěšení je přepracované a zadní odpružení Öhlins je nyní součástí standardní výbavy. Také “speciální” barvy (s grafikou) jsou nyní standardem.
Barvy jsou černo-stříbrná, stříbrně-bílo-černá, modro-bílo-černá.
Některé barvy jsou nyní v kombinaci se stříbrným motorem.
Modelový rok 2004
Barvy pro tento rok jsou modrá (s grafikou) a černá (bez grafiky).
Modelový rok 2007
Výfukový systém je nově vybaven ventilem EXUP s třícestným katalyzátorem pro splnění emisních norem EU-3 (opticky jeden výfuk na pravé straně stroje místo dvou). Díl pod motorem je z nerezové oceli místo černé barvy z předchozích let. Stroj je vybaven novějšími tlumiči Öhlins se snazším nastavením předpětí. Dále je vylepšené nastavení zavěšení a jízdní pozice. Budíky jsou mírně pozměněny. Čirá skla blinkrů a oválná zrcátka jsou standardně montována. Dvojí kulaté zadní LED světlo dělá tento model velmi dobře rozeznatelným.
Barvy jsou černá a modrá.