Úprava originálních výfuků XJR 1200/1300 do r.v. 2006
Tato ze současného pohledu EU a našich úřadů nelegální úprava výfukových koncovek je poměrně jednoduchá.
Úpravou docílíte maličko jiného vzhledu koncovek, ale hlavně “dunivějšího” zvukového projevu, který není nijak drastický a nikoho neuráží, ani příslušníky jisté organizace 🙂
Výkonu motoru to nepřidá, ale hlavně ani neubere (subjektivní názor).
Takže jak postupovat?
- Odvrtat 3 nýty vrtákem pr. 5 mm. Nýty jsou nerezové, doporučuji kobaltový vrták, jde to s ním lépe – obr.1
- Vyjmout kroužky.
- Odvrtat dno kolem výfukové trubičky. Kobaltový vrták opět výrazně usnadní práci – obr. 3
- Propilovat díry a pěkně začistit, aby šlo s trubičkou dobře kroutit – obr. 4
- Teď náročnější práce – odstranění trubičky. U modelu do r.v. 2003 s kratšími koncovkami je to jednodušší. Stačí s trubičkou kroutit a tak ji uvolníte z vnitřní přepážky, ve které je zalisovaná. Tím, že dovnitř “šáhnete” autogenem a lisovaný spoj ohřejete do červena, půjde to ještě snadněji.
U modelu 2004-2006 je ale tato trubička do vnitřní přepážky zavařena a zde se už bez autogenu neobejdete. Je nutné trubičku v místě jejího navaření do vnitřní přepážky co nejvíce ohřát, až do žluté barvy a následně jejím kroucením na obě strany praskne. Z výfuku dostanete to, co vidíte na obrázku č. 5.
Vzniklý otvor ve dnu výfuku je pak třeba zvětšit na průměr min 43 mm – obr. 6 - Další krok je vyrobení vložky, které se skládá z nerezového kroužku a trubky dle tohoto návodu a obrázků č. 7, 8 a 9.
Trubku vložky, která se vkládá do výfuku, je třeba ze spodní strany trochu zmáčknout, jinak by vložka narážela do jedné z vnitřních trubek výfuku, jak je vidět na obr. 10.
Upozorňuji, že když navaříte plechový kroužek bez příruby na tupo k trubce, tak se zvlní. - Závěrem už jen sesadíte jednotlivé díly a snýtujete trhacími nerezovými nýty 4,8×10 mm s výfukem. Hliníkové nýty nepoužívejte, ty se časem uvolní.